CAN-BUS Service interface with two selectable output signals 37000000010

m-use electronics
Bestel
  • Beschrijving

CAN-BUS Service interface with two selectable output signals 37000000010

Veel automodellen zijn CAN-BUS gestuurd waardoor de signalen zoals contactspanning, achteruitrijdsignaal, snelheidssignaal, etc. van de auto vaak niet bruikbaar zijn voor aftermarket producten zoals multimedia interfaces, parkeersensoren, alarm, multimedia, radar detectie, etc.   De CAN-BUS Service interface zorgt ervoor dat deze CAN-BUS signalen van de auto worden omgezet naar bruikbare analoge signalen waardoor de aftermarket producten eenvoudig kunnen worden aangesloten.   Via de interface kunnen er twee analoge outputs worden geselecteerd. Het aansluiten van een CAN-BUS Service interface is eenvoudig. Enkel de voeding en de twee CAN-draden aansluiten (aan de hand van de bijgeleverde schema&rsquos.). De interface zal automatisch het automerk en type gaan herkennen.     Hierbij een overzicht van de selecteerbare output signalen: CAN-BUS De interface zal zich automatisch inleren bij automodellen met CAN-BUS sturing. De interface kiest, na montage, automatisch het juiste CAN-BUS protocol.     Contact spanning output De interface leest uit het CAN-BUS protocol de contactspanning en zet deze om in een bruikbaar analoog +12V outputsignaal. Met dit signaal zullen de aftermarket producten automatisch in- of uitschakelen zodra het contact aan- of uit wordt gezet. -Contactspanning (+15) outputsignaal 1 maximaal 1.5A belastbaar -Contactspanning (+15) outputsignaal 2 maximaal 100mA belastbaar     Verlichting output De interface leest uit het CAN-BUS automatisch de verlichting en zet deze om in een bruikbare analoog +12V outputsignaal. Met dit signaal kun je bijvoorbeeld de aftermarket radio- of navigatiesysteem automatisch in de nachtstand laten schakelen zodra de verlichting wordt ingeschakeld. -Verlichting outputsignaal 1 maximaal 1.5A belastbaar -Verlichting outputsignaal 2 maximaal 100mA belastbaar     Snelheidssignaal De interface leest uit het CAN-BUS protocol het digitale snelheidssignaal en zet deze om in een analoog snelheidssignaal. Er zijn meerdere versies beschikbaar: -Snelheidssignaal 2600 pulses -Snelheidssignaal 1300 pulses -Snelheidssignaal 8000 pulses -Snelheidssignaal 4000 pulses     Achteruitrijdsignaal De interface leest uit het CAN-BUS protocol het achteruitrijdsignaal en zet deze om in een analoge outputsignaal. Met dit signaal kun je bijvoorbeeld camera, aftermarket head units en parkeersensoren aansturen voor automatische inschakeling. -Achteruitrijd outputsignaal 1 maximaal 1.5A belastbaar -Achteruitrijd outputsignaal 2 maximaal 100mA belastbaar     Handrem output De interface leest uit het CAN-BUS  het handremsignaal en zet deze om in een bruikbare analoog signaal. Met dit signaal kun je de aftermarket radio- of navigatiesysteem voorzien van het handremsignaal.     Parkeersensoren Bij automodellen met af-fabriek parkeersensoren zullen de parkeersensoren niet meer functioneren zodra de originele radio wordt vervangen voor een aftermarket radiosysteem. De interface leest uit het CAN-BUS protocol de parkeersensor pulsen en stuurt deze naar een externe buzzer (optioneel) waardoor de originele achter parkeersensor blijven werken.     SPECIAL Met deze speciale snelheidssignaal output is het mogelijk om bijvoorbeeld FRONT parkeersensoren of een vooruitrijdcamera aan te sturen. De interface leest uit het CAN-BUS protocol het digitale snelheidssignaal en zet deze om in een analoog snelheidssignaal. Hierbij zijn er meerdere versies beschikbaar: -12V output als auto aan het rijden is / in beweging is -12V output als auto aan het rijden is onder 10 km/h (functie actief wanneer auto in achteruitversnelling wordt gezet) -12V output  noodstop met automatische knipperlicht activering -12V output onder 10 km/h -12V output als auto aan het rijden is onder 10 km/h. -12V output als auto aan het rijden is onder 10 km/h. (functie actief wanneer auto in achteruitversnelling wordt gezet of bij eerste keer contact) -12V output als motor aan is en onder de 10 km/h per uur is met de handrem niet ingeschakeld.     Noodstop Met deze speciale output is het mogelijk om bijvoorbeeld bij een noodstop de gevaren lichten automatisch in te schakelen. -12V output  noodstop met automatische knipperlicht activering   Het volgende wordt er geleverd: - CAN-BUS Service interface - Universele kabelkit - Inbouw- gebruikershandleiding - Garantie     Extra informatie: -Controleer bij &ldquoCompatibiliteit&rdquo tabblad bovenaan de advertentie of de auto / radio / aansluiting geschikt is voor dit product.   Product specificaties: Voltage: 10 - 16V VDC Stand-by verbruik:  >1 mA Operating current: 1 A Power input: 0,72 W Temperatuur range: - 30°C up to + 80°C Gewicht: 20g Afmetingen Breedte 40 x Hoogte 25 x Diepte:  x 15mm   Status LED Output signal 1x Green: Ignition (default) 2x Green: Light +12V output 3x Green: Rear gear signal output 4x Green: Hand brake output 5x Green: Parking sensor buzzer output 6x Green: MUTE output Fiat met Blue&Me (see compatibility list) 7x Green: Speedpulse output (26000 pulses) 8x Green: Speedpulse output (1300 pulses) 9x Green: Speedpulse output (8000 pulses) 1x Red: Speedpulse output (4000 pulses) 1x Red + 1x Green: 12V output while car is driving 1x Red + 2x Green: 12V output while car is driving below 10 km/h (function activated by inserting backgear) 1x Red + 3x Green: Positive output to signal emergency brake with automatic blinker activation 1x Red + 4x Green: Positive output below 10 km/h 1x Red + 5x Green: Positive output while car driving below 10km/h 1x Red + 6x Green: Positive output while car driving below 10km/h speed (activated by inserting backgear or at first ignition) 1x Red + 7x Green: Positive output with engine ON below 10 km/h with handbrake OFF